"Beauty is a light in the heart"

11/23/2012

Mä oon parina päivänä huomannut blogeissa, niin kuin varmasti moni muukin, "Naked truth" - haasteen. Oon lukenut tekstejä joihin ei voi muuta kuin yhtyä ja muiden innoittamana mäkin päätin ottaa haasteen vastaan.

Valehtelematta ulkonäkö on mulle tärkee asia. Ensimmäisen kerran meikkasin jo varmaan siinä viidennellä luokalla ja sillon oli ne kuuluisat lissuajatkin. Pakkelia tarvi laittaa kilo naamaan ja ripset piti olla paakuilla. Onneks ennen kuudennetta luokkaa meikkaus alko oleen jo ihan neutraalia ja niin se on ollut tähänkin asti.

Tottakai me naiset tunnetaan olomme kauniimmaks meikillä kuin ilman sitä. Musta, ja luulen että teistäkin, joskus tuntuu kuitenkin siltä että mikään ei näytä hyvältä. Ei naama, hiukset tai mikään muukaan. Mutta toivottavasti löytyy niitäkin päiviä, kun tunnet ittes oikeesti kauniiksi ja oot tyytyväinen siihen, mitä näet peilistä. Jokainen ihminen on tavalla tai toisella kaunis eikä niitä omaa silmää häiritseviä asioita naamassa tai muualla kropassa tarvi hävetä. Ne kaiken maailman finnit sekä arvet, luomet ja muut näppylät tekee meistä luonnollisia.

 "A smile is the best makeup any girl can wear."

Musta on niin hirveetä katsella kuvia niistä täydellisistä vartaloista ja naamoista, vaikka mitä ne todellisuudessa on? Photoshopattuja ihmisiä, joista löytyy yhtälailla niitä virheitä. Liian moni ihminen ajattelee, että pitäis näyttää siltä miltä ne kansikuvissa olevatkin näyttävät. Sitä jos jotakin mä kutsuisin huijaamiseksi, mikä pitäis saada loppumaan. Miksei ihmisille voida antaa kuvaa siitä, mikä on todellista. Kukaan ei ole täydellinen, ei edes ne kansikuvien naiset!

Photobucket
Siinä mä olen ilman minkäänlaista meikkiä ja muokkausta. Kyllä munkin iholta löytyy virheitä. Finnejä, tummaa silmänalustaa, kulmakarvat ei näytä toisiltaan ja mitä vielä. En mä pidä itseäni älyttömän kauniina, mutta en myöskään ajattele että olisin kauhea rumilus. Ja jos mä sanoisin, että oon itseeni täysin tyytyväinen, mä valehtelisin. Kaikesta huolimatta mä osaan löytää itsestäni niitä kohtia, joihin oon tyytyväinen ja joista tykkään.

Mun on pakko vielä kertoa yhestä asiasta, mikä joistakin voi tosin kuulostaa pieneltä. Mulla on aina ollut suhtkoht hyvä iho, mitä nyt silloin tällöin ollut finni tai kaksi. Reilu vuos sitten mä kuitenkin aloin huomaamaan, että näppyjähän tulee koko ajan vaan lisää ja lisää eikä mitkään aineet auttanut näppyjen häviämiseen, eikä auta vieläkään. Vaikka kuinka oon sitä mieltä, että finnit sun muut ei tee ihmistä yhtään rumemmaksi, oli tää näppynen iho mulle alkuun kauhee asia. Ja on väliin vieläkin. Valehtelematta saatoin joskus pahimpina aikoina itkeä äitille, kuinka mun itsetuntokin on alhaalla naamani takia. Kuitenkin mä oon oppinut hyväksymään, että nää näpyt ovat osa mua ja näytän joka tapauksessa itseltäni.

"No one is ugly. There are just a lot of different types of beauty."

Me ollaan synnytty tällaisiks eikä kenenkään pitäisi elää häpeän peitossa. Oli ihmisellä sitten keskivartalolla makkaroita, arpinen naama, langan laiha vartalo tai mitä tahansa, jokaisen pitäis hyväksyä itsensä ja toiset sellaisenaan kuin on. Kaikkea voi peittää - kuvia voi muokata ja peitevoidetta suhia naamaan - mutta mikään ei peitä todellisuutta.

Todellinen kauneus tulee kuitenkin sieltä sisältä, eikä ulkoa.Vaikka nainen olisi kuinka kaunis, mutta sisältä puskee ylimielinen asenne ja liikaa itsevarmuutta, en ite ainakaan näe enää niin kaunista naista. Sekä se, joka satuttaa muita, rumenee mun silmissä hetkessä. Sydämellinen luonne ja terve itsevarmuus on kauneden alku ja juuri! 

23 kommenttia:

  1. ihana postaus ja oot kyl kaunis ilma meikkiiki ! (:

    VastaaPoista
  2. oiiiiiiiii ihana postaus:-) täyttä asiaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos iita:) hyvä että muutki on samaa mieltä!

      Poista
  3. ihana teksti!(-: ja oot sää kyl kaunis ilman meikkiikin:)

    http://ninnijaveera.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. niin ihana postaus!! olet kaunis:)

    VastaaPoista
  5. voisiks kertoo mul, ku haluaisin tehdä google-tilin, mut miten saan sen nimen sillain, et näkyy vaan pelkkä etunimi eikä sukunimeekin? :)

    oot kaunis ilman meikkii !! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos siis tarkotat varsinaista google-tiliä, niin mä en ite ainakaan pysty laittaa nimee sillain että sukunimi ei näkyis:/

      Ja kiitos paljon!:)

      Poista
    2. no haluakko auttaa viel sen verran ku oon aik käpy näitten kans, et miten muuten vois tehä tilin ja alkaa lukiaks? ::D

      Poista
    3. Eiku joo hei, jos sulla on se google-tili ni kirjaudu sillä osotteella bloggeriin ni voit muuttaa nimeäs sellaseks minkä haluat muide näkevän:) kysy vaan jos et ymmärtäny!

      Poista
    4. kiitos paljon!! :)♥

      Poista
    5. tääl olis kans toinen, joka tarvis apua sen nimen muuttamisen kanssa :DD missä sen pystyy laittaan??

      Poista
    6. Blogger-profiiliin menemällä pitää muokata kohtaa "Näytä nimi"!

      Poista
  6. Oot kyllä tosi nätti ilman meikkiäkin :))

    VastaaPoista
  7. hyvä puhe!!! mun tekis mieli puristaa toi ottan finni, mä ku aina puristelen;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Haha mä niin tiiän tunteen..

      Poista