WISHING GETS YOU NOTHING

3/07/2013

Aina mä höpisen täällä siitä kun treenailen; kuinka oon käynyt viikon sisällä milloin salilla ja milloin hakkaamassa palloa. Kaikesta huolimatta en oo koskaan saanut tänne blogin puolelle mitään näyttöö siitä, mikä esimerkiks motivoi mua treenaamaan ja minkä takia se urheilu onkaan niin suuri osa meikäläisen elämään. Nyt päätinkin tehä poikkeuksen sääntöön ja jakaa teillekin hieman mun ajatuksia ja toivottavasti jollekin myös inspiraatiota urheilun suhteen!
 photo clothes_zpsd49b7484.png
Urheiluvaatteet. Varmaan kaikki meistä tuntee materialismionnellisuutta uusia vaatteita saadessa, mutta mä innostun melkeinpä enemmän vielä treenivaatteista! Mulla on ainakin niin, että uudet treenivaatteet päällä jaksaa yhtäkkiä treenata paljon tehokkaammin. Varsinki kaikki värikkäät vaatteet innostaa mua :-)

Musiikki. Tahdonvoimaa löytyy huomattavasti enemmän jos kuulokkeista kuuluu treeniin sopivia biisejä. Urheillessa musiikin kuuntelu auttaa paljon, kun tekee oikeesti mieli vetää kunnolla biisien tahdissa ja aikakin kuluu nopeammin!
 photo healthyfood_zpsae50d406.png Terveellinen ruoka. Ennen saatoin koulun jälkeen hakee keksipaketin ja syödä sen kahden päivän aikana tai ostaa kokonaisen karkkipussin, joka meni hujauksessa. Vuoden sisällä ja varsinkin viimesen parin kuukauden aikana oon muuttanut ruokailutottumuksiani melkeinpä täysin ja onneks oonkin. Kun herkut korvaa vaikkapa hedelmillä, niin mulle tulee ainakin paljon terveellisempi ja urheilullisempi olo ja sen jälkeen liikkuminenki on paljon kivempaa!

Hyvä olo. Oon oikeesti saamaton ihminen ja makaisinkin mielelläni aina sohvalla, söisin hyvää ruokaa ja kattelisin ohjelmia, mutta yritän kuitenkin saada itteni lähtemään sinne ulos juoksentelemaan tai salille ähkimään koska se treenin jälkeinen olo on vaan parasta! Saa olla ylpee itestä ja treeni kuin treeni on aina parempi kuin tekemättä jättäminen :-)
 photo quotes_zps32f6ed37.png
Motivoivat kuvat. Seuraan mm. Instassa muutamia motivaatioo antavia käyttäjiä ja kyllä sen timmissä kunnossa olevan kropan näkeminen pakostikin motivoi itteä liikkumaan. Tulee melkein pakottava tarve lähtee tekemään jotakin, jotta itekin saavuttais vartalon johon olis tyytyväinen! Tumblr, instagram ja weheartit on pirullisia paikkoja..

Kaverit. Oon harrastanut esimerkiks yleisurheilua ja pesäpallon alotettuani oon tajunnut, että harrastan paljon mielummin joukkuelajeja. Tietty on ihanaa lähtee joskus yksin vaikka lenkille, mutta on myös ihanaa saada sitä seuraa kun vierellä on joku, jonka kanssa vaihtaa kuulumisia ja joka kannustaa treenin loppuun asti.
 photo sportsport_zpsb53a88e5.png
Rentoutuminen.  Mä oon niittä tyyppejä, kelle lepo on yks tärkeimpiä asioita ja ilman sitä jaksaminen lopahtaa melko nopeesti sekä sielä treeneissä että hallin ulkopuolellakin. Kunnon lepäämisen ja rentoutumisen jälkeen intoo löytyy taas paljon enemmän treenaamiseen, ja suupieletkin on herkemmin ylhäällä!

Viimesenä, mutta ei tosiaankaan vähäisimpänä on tulokset. Ne hetket kun huomaat että oot parantanut edellisiä tuloksia tai huomaat jaksavas juosta ne kilometrit helpommin, tekee olon niin superiks. Parempi vaan siis nostaa se takapuoli ylös sohvalta ja lähtee tekemään sitä treeniä, myöhemmin se aina palkitaan tavalla tai toisella!

Mitäs tykkäsitte tällasesta postauksesta? Entä onko teillä samanlaisia vai jopa täysin erilaisia asioita, mitkä saa teidät motivoituneiks urheilun suhteen?:-)

8 kommenttia:

  1. Tää oli tosi hyvä ja motivoiva postaus! Tykkäsin(:

    VastaaPoista
  2. ihana postaus!! ja mulla on ykkösenä aina noi treenivaatteet! kaikki treenivaatteet tyyliin jotain pinkkiä, mikä ei oo ees lempiväri, mut siitä väristä tulee hyvälle mielelle! =))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep mulla sama, piristää hurjasti!:)

      Poista
  3. ihana postaus :---) oon täysin samaa mieltä sun kans noist oikeestaan kaikista! reenin jälkeinen fiilis on niiiiiiiib bueno :--D !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana! Niin on, varsinki rääkin jälkeinen;-)

      Poista
  4. Olis ihanaa jos joskus tekisit postauksen sun lemppari treenibiiseistä! Mulla on aika vähissä treenausmusiikki niin olis kiva tietää mitä sä kuuntelet :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisin itseasiassa tehäkin, heti ku saan oman listan päivitettyä!;-D

      Poista