CLOUD NINE

1/26/2014

Muistan vieläkin kuinka innoissani olin, kun sain markettisuoristimien tilalle kaikkien kehuman GHD:n. Mun aamut suorastaan pelastu, kun hiukset sai hetkessä piikkisuoriksi. Sama suoristin on ollut ahkerassa käytössä reilut kolme vuotta, ja edelleen se on loistavassa kunnossa. Kuitenkin mua alkoi ärsyttämään, kun se ikään kuin repi mun hiuksia. Loppujen lopuks mua alkoi haittaamaan se niin paljon, että aloin suunnittelemaan uuden ostamista.

Viastaan huolimatta GHD on ollut valehtelematta paras hankintani hiustenlaiton suhteen, ja olin satavarma että merkkiä en tuu vaihtamaan. Kun aloin tosissani miettimään uuden hankkimista, päädyin lukemaan monia keskustelupalstoja siitä, kuinka GHD:n laatu on huonontunut sen valmistuksen siirryttyä Kiinaan. Samalla törmäsin itelleni uuteen ja täysin tuntemattomaan merkkiin Cloud Nineen. Hetken googleteltuani selviskin, että merkin takana on samainen kaksikko, joka on alunperin keksinyt GHD -raudat, C9 on vain päivitetty sekä parempi versio niistä. Kaiken lisäks lookfantastic.com:issa oli jonkinlainen kampanja menossa, ja raudan sai normaalia halvemmalla, joten valinta oli tehty!
IMG_7716 Merkittävin ero on varmasti se, että C9:lla pystyy valitsemaan itelleen sopivan lämpötilan. Tällä raudalla pystyy valitsemaan joko 165 asteen tai 195 asteen lämpötilan, mikä on superhyvä, sillä mun hiukset suoristuu mainiosti jo alhaisemmassa lämmössä. Tämän lisäks rauta tekee hiuksista ihanan sileät sekä kiiltävät!
IMG_7744 Oma rautani ei siis ole alkuperäinen, vaan malliltaan C9 Touch, joka toimii taputtamalla. Laattoja täytyy siis koskettaa toisiinsa, jotta se menee päälle tai vaihtaa lämpötilaa. Heh, musta jotenkin tosi hauska keksintö! Rauta lämpenee myös erittäin nopeasti, ja jos sitä ei oo käyttänyt 30 sekuntiin, sammuu se itellään. IMG_7759 Myönnän että näiden rautojen hinnat pistää irvistämään, mutta hiukset on mulle sen verran tärkeät että mielelläni panostan suoristusrautaan, joka on mulla kuitenkin kovassa käytössä ja joka kestää (todennäköisesti) monta vuotta.

Suositteko te suoristusraudoissa hintavampia yksilöitä vai ootteko tyytyväisiä markettirautojen laatuun? :-)

8 kommenttia:

  1. Ostin oman Cloud Nine suoristusrautani noin 1,5 vuotta sitten, enkä voisi kuvitella vaihtavani enään takaisin mihinkään ns. markettirautaan! Kun hiuksia joutuu paljon suoristamaan, on järkevää sijoittaa kunnon rautaan, joka todennäköisesti kestää käytössä vuosia ja on myös hiusten kannalta parempi vaihtoehto. :-) Mietin myös GHD:n ostoa mutta juurikin tuo huonontunut laatu ja palaute sekä lämmönsäädön puute ei houkuttanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin näin! Mä olin kyllä tyytyväinen vanhaan GHD:ni, mutta täytyy myöntää että Cloud Nineen oon vieläkin tyytyväisempi :-)

      Poista
  2. Hei paljon se sitten nyt maksoi? :)

    VastaaPoista
  3. Moi! Löysin sun blogin, kun googlettelin Cloud Ninen touch -suoristusrautaa.Olen itsekin aikeissa ostaa C9:n juurikin lookfantasticista, mutta minua mietityttää vielä tuo touch-ominaisuus. Onko se toiminut ihan moitteetta? Kuluttaako tuo levyjen "taputus" rautaa? Kiitos jo etukäteen! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heips! Mulla kävi tilatessa sama mielessä, että eikö taputus muka kuluta levyjä, mutta en oo ainakaan ite huomannut mitään sellasta! Rauta on toiminut superhyvin ja ite oon kyllä tyytyväinen valintaani, suosittelen siis lämpimästi :-)

      Poista
  4. Kun tilasit tuolta lookfantastic niin olihan siinä suomalaiseen pistorasiaan sopiva johto?

    VastaaPoista