BEAUTY TALK - MY MAKEUP PRODUCTS

12/01/2014

Mä ajattelin kuulkaas nyt alottaa kolmiosaisen kauneudenhoitoon liittyvän postaussarjan. Tarkotuksena siis puhua vähän enemmän niin meikeistä, hiustuotteista kuin ihan ihonhoidostakin. En oo edes koskaan tainnut sen tarkemmin kauneusjutuista kertoa (lukuunottamatta sittemmin poistettua meikkivideota...), joten eiköhän oo jo korkea aika!

IMG_5294

Nyt pääsette siis kurkkaamaan hieman mun meikkipussiin! En kuulu niihin, jotka omistaa viis erilaista meikkivoidetta, kymmenen ripsaria ja niin edes päin (ei sillä ettenkö haluais, mutta nään mun rahoille parempaa käyttöä, kuin monen kympin meikit). Mulla on vaan muutamat tietyt meikit, joilla saan simppelin arkimeikin taottua. Näiden tuotteiden lisäks pussissa on mukana silloin tällöin vaihtuvia huulirasvoja, mutta nää on sellasia juttuja, jotka pysyy siellä visusti päivästä toiseen.

IMG_5295

Pohjaan mä käytän pääsääntöisesti kahta tuotetta. Meikkivoiteen alla käytän aina Nivean Soft -rasvaa, joka on mun mielestä tosi hyvää ja kaiken lisäks halpaa! Oon käyttänyt joskus myös pohjustuvoidetta, mutta ainakaan tähän mennessä en oo löytänyt omalle iholle hyvää yksilöä (saa siis vinkata hyviä vaihtoehtoja!), joten pelkän rasvan voimin mennään. Meikkivoiteena mulla on Sensai Fluid Finish, joka on ehdottomasti paras meikkivoide, jota oon koskaan käyttänyt. Tällä saa ihanan kevyen, mutta kuitenkin riittävän peittävän lopputuloksen! Silloin tällöin käytän meikkivoiteen kaverina Lumenen Ihon Sävyn Heleyttäjää, jos haluan hieman enemmän väriä kasvoille.

IMG_5345

Meikkipohjan kiinnittämiseen käytän Lumenen irtopuuteria. Mulla oli aikasemmin käytössä Sensain irtopuuteri, mutta huutavassa pulassa päätin testata halvempaa versiota ja onneks muuten päätinkin! Tää pitää meikkipohjan siistinä valehtelematta lähes koko päivän. Ja mikä parasta, samainen puuteri on ollut mulla käytössä vanhoista, eli viime helmikuusta asti eikä loppua näy vieläkään.

Aurinkopuutereita en oo koskaan yhtä Seppälästä ostettua lukuunottamatta sen enempää testaillut, ja oonkin aina käyttänyt tota Rimmelin omaa. Onhan se hintaansa nähden hyvää, mutta kyllä mieli tekee kieltämättä hieman laadukkaampaa ja omalle iholle oikeesti sopivan väristä. Myös poskipäille tulee sipaistua poskipunaa, joka on tällä kertaa Miss Copin korallihtava ja hieman tummempi sävy. Poskipuna tuo kivasti väriä kasvoille, enkä kyllä muuten halua enää tehdä meikkiäni ilman sitä.

Ja esitellään nyt vielä tuo peitevoidekin, joka taitaapi olla Lumenen CC -sarjaa. Se on ihan okei paremman puutteessa, vaikkakin ehkä omalle iholle hippasen väärän värinen.

IMG_5260

Tällä hetkellä mulla on käytössä Lumene Blueberry Wild Curl -ripsari vedenkestävänä, josta tykkään ja en. Onhan tää siis hyvä, mutta mun tarvii laittaa monta kerrosta, ennen kuin ripsistä tulee kivannäköiset. Mutta hyvä puoli tässä on se, että ripset pysyy kaarevina all day long, mikä on tälläselle piikkisuorat ripset omaavalle tärkeetä.

Kuvissa ei nyt valitettavasti näy, mitä käytän kulmiini, mutta teen ne siis siveltimellä ja luomivärillä. Vuosien mittaan oon kokeillut vaikka minkämoisia kikkoja kulmien tekoon, mutta oon kokenut nykyisen tavan loppujen lopuks parhaaks.

IMG_5354

Useimmiten laitan myös hiukan huulipunaa, joko tätä ihan lemppariks osoittautunutta MIYO:n kirkkaanpunaista tai Lumenen hiukan neutraalimman väristä. Molemmat pysyy huulilla hyvin ja on sellasia simppeleitä, mutta kivoja värejä.

Siinäpä niitä sitten, perus arkimeikkiin tarvittavia juttuja! Miltäs näytti? Löytyykö teidän meikkipusseista kenties joitakin samoja juttuja? 

PS. Jos teillä on vinkata jotain hyvää ripsaria, aurinkopuuteria tai pohjustusvoidetta, niin mä oon pelkkänä korvana! Niille mulla ois nyt eniten tarvetta, joten kaikki mahdolliset vinkit on varmasti avuksi :-)

6 kommenttia:

  1. Paras ripsari ehdottomasti on Dior diorshow extase :-)

    VastaaPoista
  2. Mistä oot ostanu ton sensain meikkivoiteen ja kuinka paljo se makso? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viimeks ostin Sokokselta, ja jossen nyt ihan väärin muista niin noin 40e makso! Suosittelen kyllä lämpimästi :-)

      Poista
  3. Wow – I love the pictures! Want all this stuff, too. You’re making me jealous!
    Also the design of your whole blog is really pretty, girl! ♥
    I’m following you via gfc & look forward for your next post. You’re great – keep going!
    Adoorablee.blogspot.com ♥

    VastaaPoista