TESTAILUA

9/04/2015

IMG_0030

Mä oon kaivannut jo hetken aikaa 50 millisen objektiivin rinnalle laajakulmaobjektiivia isompien kokonaisuuksien kuvaamiseen, mutta oon ajatellut niiden olevan niin kalliita, etten oo jaksanut sen koommin perehtyä asiaan. Joku kerta mä kuitenkin huomasin jonkun blogissa Canonin laajiksella otettuja kuvia ja kun huomasin siellä sanottavan hinnaksi suunnilleen 300 euroa, innostuin siltä istumalta. Hetken aikaa mä etsin tietoa myös muista laajiksista, mutta hinnan ja muiden ihmisten kokemusten perusteella päätin hankkia juuri Canonin oman. Kaiken kukkuraksi mulla oli vielä ylioppilaslahjan kanssa järkeilyt menossa, että mitäs sitä nyt oikeen pyytäisikään ja no, mikäs sen parempi lahja oliskaan kuin sellainen, joka tukee mun harrastusta ja on silti ns. näkyvä!

IMG_9980
IMG_9893 IMG_0011 IMG_9884

Kyseessä on siis Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 ja mä oon jo nyt vallan ihastunut. Hintalaatusuhde on erinomainen ja jälki on mun mielestä tosi hyvää, vaikka en ookkaan päässyt vielä kunnon kuvauspuuhiin ja yllä näkyvätkin kuvat on vaan pikaisesti testimielessä räpsittyjä. Mutta kuten sanoin, tällä saa kuvattua suurempiakin kokonaisuuksia vallan mainiosti - 50 millisellä kun ei kauheesti esimerkiksi rakennuksia kuvailla.

PS. Huhheijaa, kun aika kuluu nopsaan, nyt jo syyskuun neljäs?!

10 kommenttia:

  1. Kääk pakko saada tää kans, oon niin pitkää harkinnu ostamista! :)

    VastaaPoista
  2. Moikka!

    Oon jossain vaiheessa tekemässä blogiini postauksen lukemistani blogeista. Saanko käyttää sinun blogiasi ja banneria esittelyssä? :)

    Henski
    sinutminahaluan.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Vaikutat tosi valoisalta ja sellaselta raikkaalta persoonalta :) ois hurjan kiva tutustua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee, ihan on vastaaminen vallan jäänyt! Muistan kyllä vieläkin, kuinka sait hymyn mun huulille kun luin tän kommentin :) Tosi ihana kuulla siis! Ja voihan sitä aina tulla vaikkapa Facebookissa juttelemaan :-)

      Poista