SUKLAINEN CHIA-VANUKAS

11/26/2015

Mä oon vähän myöhässä tän chia hypetyksen kanssa, mut voi juku, miksen oo ennen testannut kyseisiä siemeniä?! Olin lukenut netistä vaikka minkälaisia reseptejä siementen käytöstä ja alkuviikolla tuorepuuroa kaivatessani päätin valmistaa chia-vanukasta. Ensimmäinen kokeilu ei ollut mitenkään päätähuimaava kun sekoitin joukkoon vähän mitä sattui, mutta toinen ja kolmaskin yritys olikin jo sitten ihan omaa luokkaansa!

IMG_2003

Tän valmistamiseen et tarvitse muuta kuin 2,5dl suklaasoijamaitoa (tai vaniljasoijamaitoa, silläkin tulee tosi herkullista!), 3rkl chia-siemeniä ja halutessasi hieman hunajaa antamaan vielä enemmän makeutta. Kaikki aineet sekoitetaan keskenään, jonka jälkeen seos kipataan kippoon ja laitetaan yöksi jääkaappiin. Aamulla voit vanukkaan päälle tiputella vaikkapa mansikoita ja goji-marjoja, ne toimi ainakin mun mielestä hyvin sekä vaniljaisen että suklaisen maun kanssa!

Oon ollut aina hiukan skeptinen kaikkia terveysruokia kohtaan enkä ookkaan lämmennyt esimerkiksi vihersmoothieille tai raakakakuille, mut tää vanukas on kyllä sen verran herkkua, että ansaitsee kunnon hehkutukset. Kokeilkaa ihmeessä, takaan että yllätytte - jos siis ootte samanlaisia epäilijöitä kuin allekirjoittanut!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti