SKIN CARE

1/06/2016

Tänään puhutaan ihonhoidosta! Jotkut vanhoista lukijoista saattaa muistaa, kuinka oon kertonut mun huonosta ihosta. Pahimmat ajat tosiaan on jo ohitse, mutta edelleen saan aika ajoin kärsiä kukkivasta, epäpuhtauksia täynnä olevasta naamasta, mikä nyt ei varmaan kenenkään samaa potevan mielestä oo kivaa.

Mä oon koittanut ihoni hoitamiseen vaikka ja mitä vippaskonsteja sekä tuotemerkkejä, ja lopulta monien monien turhautumisten jälkeen mä oon löytänyt sellaiset tuotteet, jotka hoitaa ja sopii mun iholle.

IMG_3102

Alotetaas ensin meikinpuhdistuksesta. Mun piti mainoksen orjana ostaa Garnierin Micellar Cleansing Water testiin ja sille tielle jäätiinkin samantien. Tällä saa puhdistettua naaman tehokkaasti vanulapuilla ja tää sopii kaiken lisäks mun iholle hyvin. 

IMG_3096

Kasvojen kuorintaan mä käytän Lumenen Clear it up! -sarjan kuorivaa geeliä, joka samalla syväpuhdistaa ihoa. Tällä pestessä ihosta tulee ihanan pehmeä ja saa jotenkin raikkaamman fiiliksen. Tätä tulee käytettyä kerran tai pari viikossa.

IMG_3206

Garnierin Moisture+Recover yövoide kosteuttaa tosi hyvin, jättämättä kuitenkaan ihoa rasvaiseksi. Tosin ekaa kertaa tätä testatessa sain niin kamalan migreenikohtauksen voimakkaan - mutta ihanan tuoksun takia, että yritin vaan epätoivoisesti pestä sitä kasvoilta pois. Annoin kuitenkin toisen mahdollisuuden ja nyt tätä tuleekin käytettyä aina sen olemassaolon muistaessa.

IMG_3087

Koko vartalon kuorimiseen käytän taas Lumenen Body Refresh Cranberry kuorintavoidetta. Myös tän jälkeen iho tuntuu heti paljon pehmeemmältä ja voi että, tän tuoksu on niin pirun hyvä! Ihoa tulee kuorittua yleensä saunan yhteydessä kerran viikossa tai parissa.

IMG_3131

Ihon kosteutukseen - niin vartalon kuin kasvojen, tulee käytettyä Nivean Soft kosteusvoidetta. Erityisesti meikin alle voide soveltuu mainiosti ja tästä on tullut niin ikään luottotuote. Mulla on kuitenkin sen verran kuiva iho varsinkin näin talvisin, että haluaisin löytää vartalolle jonkun toisen, vielä kosteuttavamman tuotteen. Oisko siellä kellään antaa vinkkejä?

IMG_3129

Victoria's Secretin bodylotionia käytän sillon, kun haluan vähän jotain ylellisempää ;-D Coconut passionin tuoksu on mun makuun ihana ja voide kosteuttaa yllättävänkin hyvin. Tästä puheen ollen, mikä on teidän mielestä paras VS tuoksu?

IMG_3193

Oon aiemminkin hehkuttanut Basironia, mutta oikeesti, vannon tän tuotteen nimeen. Erityisesti silloin, kun mun iho on huonommassa kunnossa ja epäpuhtauksia löytyy laajemmaltakin alueelta, auttaa tää säännöllisellä käytöllä varsin hyvin. Täähän on siis reseptivapaa tuote, joten suosittelen nappaamaan tän seuraavalla apteekkireissulla mukaan, jos vaan kokee tarvetta tällaiselle!

Mä kävin itseasiassa toissapäivänä taas ihotautilääkärillä, kun edelliset lääkevoiteet ei tuntunut enää mitenkään auttavan tähän nassuun ja sainkin nyt sekä antibioottikuurin että paikallishoitovoidetta. Innolla siis odotan josko ne auttais lopullisesti, eikä tarvis sen jälkeen enää harmitella muuta kuin yksittäisiä finnejä.

IMG_3166

Mun ei tuu liiaksi läträttyä itseruskettavien kanssa, mutta silloin kun niin tulee tehtyä, on nää putelit mulla käytössä. St. Moriz itseruskettava mousse on tosi helppo levittää ja väri on luonnollisen ruskea, toisin kuin useat oranssihtavan väriset itseruskettavat. Hintakin on ihan naurettava, alle kympin purkki! 

Rusketuksen ylläpitoon käytän ACO:n kevyesti ruskettavaa voidetta. Oon käyttänyt aikoinaan Doven päivettävää voidetta, mutta tää on heittämällä paljon parempaa, kun päivetystä näkee jo ensimmäisen levityksen jälkeen. Plussaa myös siitä, että tää kosteuttaa tehokkaasti. 

Nyt mä kaipaisin teiltä vähän vinkkejä, mä oon nimittäin monesti miettinyt josko ottais testaukseen apteekista löytyviä tuotteita, kuten Vichyä tai ACO:a. Onko kellään kokemuksia näistä tuotemerkeistä ja jos, niin mitäs ootte tykänneet? Tai onko teillä vinkata jostain muista tuotemerkeistä? Ja hei, kertokaa ihmeessä mitä tykkäsitte postauksesta? Ootteko ylipäätään kiinnostuneita kauneushöpötyksistä? :-)

20 kommenttia:

  1. kauneusjutut kiinnostaa aina! sain tästäkin vinkkejä:)

    VastaaPoista
  2. Mun edellinen luottovaahto oli juurikin ACOn, mutta se sattui loppumaan ja huolin tilalle Vichyn vastaavan. Löytyy vaaleanpunaisesta pumppupullosta. Sopii herkimmällekin iholle ja putsaa kyllä hyvin! :) Oletko kokeillut luonnollisempia tuotteita? Esim. LUSHilta löytyy meikän ihon pelastajat(rasvaisuus, punaisuus, valkopääarmeija) ja niiden lisäksi tuputtelen näppyjä sitruunavedellä kuorinnan jälkeen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä tsekata noi vaahdot, mä oon joskus aikoja sitten käyttänyt vaahtoa ja se oli kyllä hyvää! Ja joo hei, oon monesti kattonut mm. noita LUSHin tuotteita, mutta vielä en oo saanut aikaseks testata niitä ;D Kiitti vinkistä!

      Poista
  3. Tälläset postaukset on aina kivoja ja niistä saa usein myös hyviä vinkkejä! Itsekin kärsin kuivasta ihosta ja tartteen tosi kosteuttavia tuotteita.
    Tällä hetkellä käytössä Ella Baché - sarjan tuotteita. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, jos siellä tykätään :) En ookkaan ennen kuullut tollasesta merkistä, pitää tutkia! Kiitos siis vinkistä :-)

      Poista
  4. Mulla on myös tota Garnierin putsaria! Sillä lähtee oikeesti todella tehokkaasti ja ihanaa kun saa samalla aineella pestyä silmämeikin ja kasvojen meikin. Nivean soft voide on ehdoton lemppari♥ Ja mun mielestä sitä kosteuttavampaa on ihan noi apteekista saatavat Orionin perusvoiteet. Mulla on se Aqualan L ja on kyllä todella tehokas. :-)

    aboutmylife-peppi.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ne on kyllä molemmat ihan lemppareita! Orionin tuotteita on itse asiassa mullakin ollu ja juurikin tota Aqualania, se on kyllä hyvä voide :)

      Poista
  5. Mulla on ollut käytössä jo tosi pitkään Humektan niminen perusvoide kasvorasvana. (Saa apteekista) Se imeytyy tosi nopeasti, ei jätä tahmaista fiilistä ja oikeasti kosteuttaa. Mullakin usein talvisin pintakuiva iho ja tuo sopii täydellisesti myös meikin alle. Täsmäiskuna käytän sitten Biothermin kosteuttavaa yögeeliä, joka on seerumin tapainen tuote. Se on tosin hieman kalliimpaa, joten säästelen sitä niille illoille, jolloin olen kuorinut ihoni. :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei jes, mä sain lääkäriltäkin vinkkauksen tosta Humektanista, joten pitääkin tsekata se, kuulostaa sen verran passelilta! Mäpä en oo vielä koskaan Biothermin tuotteita käyttänyt, mut ne taitaa olla aikas hyviä :-)

      Poista
  6. Heeips! Pääsit mun linkkaa blogisi top seiskaan :-) Ja sait ainakin musta uuden lukijan!

    http://holyfacepalm.blogspot.fi/2016/01/link-your-blog-top-7.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan huippua kuulla, kiitos vaan! Ja tervetuloa lueskelemaan <3

      Poista
  7. Toi nivean rasva on kyl tosi hyvä, itteki oon käyttäny sitä, terveisin atopia ja psori vaivaa. Ja ihme kyllä VSn rasvoja voin kans käyttää, vaikka tosi monet ns. markettirasvat vaan pahentaa mun ihoa. Tosi kiva postaus, saa vähän vinkkejä siihen mitä seuraavaksi kannattaa ostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin! Mä oon kanssa ihmetellyt, että pystyn käyttämään VS rasvoja, mutta en valita ;-)

      Kiitos, kiva jos oli mieleen :)

      Poista
  8. Isot kiitokset tästä postauksesta♥ Tosi hyviä vinkkejä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sulle kommentista! <3 Kiva jos oli hyödyksi :-)

      Poista
  9. Mahtava postaus ja hyviä tuotteita käytät :) täytyisi taas päivittää omat kosteusrasva ja kasvovesi varastot, joten näistä oli kyllä hyötyä ! Ihotautilääkärille olisi täälläkin tarkoitus taas suunnistaa, toivotaan että joskus löytyisi apu tähän pahaiseen iho ongelmaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huippua, jos tykkäsit ja oli apua! :) Mä kanssa toivon, että noi lääkkeet nyt vihdoin auttais...!

      Poista
  10. Hyviä vinkkejä, täytyy varmaan kokeilla näitä :) itselläkin on samaa kärsimystä aika-ajoin .. :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile ihmeessä, varsinkin jos iho on vähänkään samanlainen :)

      Poista