C9

2/19/2016

Mitä, jos 9 päivässä kiloja tippuisi niin että ropisee? Jos pääsisit kropan turvotuksesta eroon eikä peilistäkään katsominen tuntuis enää niin pahalta? Höpöhöpö, niinkö?

Mä totta tosiaan repäisin ja aloitin C9 -ohjelman, vaikka oonkin aina ollut vähän skeptinen kaikenlaisia dieettejä ja pikakuureja kohtaan. Jossain vaiheessa Foreverin C9 alkoi kuitenkin sen verran houkuttelemaan, että päätin ryhtyä siihen sen enempää miettimättä. Ohjelman sanotaan olevan ikään kuin alkuboosti terveellisempää elämää kohti, jota mä tavallaan kaipasinkin, mutta pääsyy oli kuitenkin saada ainaista turvotusta laskemaan ja innolla odotin, josko mahaoireetkin sais helpotusta.

C9 -puhdistuskuurin aikana on siis tarkoitus syödä ohjelmaan kuuluvien tuotteiden lisäksi vaan tiettyjä sallittuja aineita. Paketissa on jokaiselle päivälle Aloe Vera -juomaa, proteiinijuomaa, kuitulisää sekä laihtumista edistäviä tabletteja. Kahden ensimmäisen päivän jälkeen päiviin sai jo ottaa yhden vähähiilarisen ateriankin mukaan. Mukana tulee helpot ja tarkat ohjeet siitä, miten kuuria tulisi kokonaisuudessaan toteuttaa ja ohjeista löytyy myös muutamia reseptejä, jotka oli rehellisesti ihan törkeen hyviä!

IMG_3862

Päivät 1 ja 2 mennään siis pelkkien litkujen voimalla ja no, arvatakkin saattaa että ne on ne pahimmat päivät. Mä olin varsinkin ekana päivänä kuin itkevä kakara, kun valitin niin perheelle kuin kavereillekin kuinka mun tekee mieli syödä ja herkutella ja päläpälä. Mielitekoja oli ja paljon, mut viimeistään tokana päivänä mä otin sen asenteen, että tähän on ryhdytty ja tämähän viedään kunnialla loppuun. Ja loppujen lopuksi, ei ne ekat päivät edes olleet kamalia. Se oli vaan siitä kuuluisasta asenteesta kiinni, koska loppukuuri meni ihan iisisti.

Se mikä kuurissa oli hankalinta, oli ehdottomasti niiden litkujen juominen. Siis niiden maut oli kamalinta, mitä oon koskaan maistanut. Aloe Vera oli hirveetä tavaraa, mut ei silti mitään verrattuna suklaanmakuiseen protskujuomaan - suklaata nähnytkään sanon mä! Juomista ei olla selvästikkään edes yritetty saada siedettävän makusia, protskujuomankin jouduin vetämään yökkäyksien kera joka kerta alas hyh. Mainittakoon nyt vielä, että kuitulisä maistui lähinnä puulta. Kaikkien mielestä maut ei varmasti oo pahoja, mut tällaisen nirsoilijan suussa kyllä oli.

Oli jännä muuten huomata, miten ihmismieli alkoi himoitsemaan ihan kummallisia ruokia. Mun alkoi tekemään mieli esimerkiks oliiveja ja lontoonrakeita. Hitto sitä kärsimystä, kun monen päivän ajan vaan mietin, kuinka hyvältä ne oliivitkin maistuis :-D Ja maistu muuten taivaalliselta kun vihdoin kuurin loputtua sain napsia muutaman sellaisen, samaten kuin perus kaurapuurokin maistu paremmalta kuin koskaan!

IMG_8669

No, joko niihin tuloksiin? Mä oon tuloksien suhteen rehellisesti yllättynyt! Vaikka tiesinkin, että kropassa tulee varmasti tapahtumaan muutoksia, tapahtu niitä paljon enemmän kuin olin odottanut. Turvotus oli tipotiessään, paino tippui monella kilolla, vatsa alkoi toimimaan paremmin kuin aikoihin ja olotila oli yleisesti paljon parempi. Energiaa riitti lopulta huomattavasti aiempaa enemmän, vaikka vähäisellä kalorimäärällä mentiinkin. Kaiken lisäksi mun iho voi jo yhdeksän päivän jälkeen paljon paremmin - toisin kuin jälkeenpäin, ekojen herkkujen jälkeen kun naama kukki taas siihen malliin, että ois voinut pienet itkut vääntää. Konkreettisesti kropan muutokset olivat kuitenkin tällaiset:

Paino: -4,9kg
Käsivarret: -1cm
Rinta: -2,8cm
Vyötärö: -9,5cm (!!)
Lantio: -4cm
Reidet: -1,5cm
Sääret: -1cm

Paino ja vyötärö kokivat siis isoimmat muutokset, mut vitsit, toi vyötärön muutos oli kyllä kova! Tokihan esimerkiksi paino on noussut jo kilolla takaisin ja turvotustakin on taas havaittavissa, mut se nyt on sanomattakin selvää. Ja niin, sanottakoon nyt vielä, että joka päivä olis pitänyt harrastaa liikuntaa vähintään puolen tunnin ajan, mut mä liikuin tosiaan kolmisen kertaa koko aikana ja silti tulokset oli noin huimat. Sen kyllä silti huomas salitreenejä vetäessä, että energiansaanti on vähäistä kun syke oli tuhottoman korkeella alkulämpästä asti ja esimerkiks jalkatreeniä tehdessä huimasi vähän väliä.

Onhan se päivänselvää, että tollasella energiansaannilla kroppa kokee muutoksia, mut se on kyllä totta, että ohjelma antaa hyvän alkuboostin terveellisempää ruokavalioo kohti. Ei tee mieli syödä mitä sattuu, eikä mahakaan vedä enää niin paljoa ruokaa itseensä. Loppujen lopuks oon siis super tyytyväinen, että vedin ton kuurin ja vielä loistavin tuloksin - mieli ja kroppa toimii niin paljon paremmin. Sen voin siis luvata, että C9 todellakin toimii ja suosittelen ohjelmaa lämpimästi, jos sen aloittamista on harkinnut! 

Siellä kun oli jotkut toivoneet tästä postausta, niin kysykää ihmeessä jos joku jäi arvelluttamaan!

12 kommenttia:

  1. Vautsi!! Oon kans ite miettinyt ton kuurin kokeilua ja tän perusteella taidankin repästä ja ostaa ton! :)

    VastaaPoista
  2. Alkoi kyllä kiinnostaa kyseinen kuuri kun luin tän postauksen! Mistä ostit/tilasit tän luurin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostin tän tosiaan kaverilta käyttämättömäks jääneenä, mutta Foreverin sivuilta pystyy näköjään tilailemaan! :)

      Poista
  3. Huh, kuulostaapa hyvältä! Ainakin noita tuloksia katsellessa tekisi mieli itsekin kokeilla..:D Olen jo pitkään tuntenut oloni jotenkin pöhöttyneeksi ja turvonneeksi, vaikka ruokavaliota onkin yritetty pikkuhiljaa muuttaa terveellisempään suuntaan. Tuolla saisi kyllä varmasti hyvän alkuboostin terveellisemmille elämäntavoille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tulokset oli kyllä huimat, vaikka ite sanonkin ;D Mulla oli ihan samat fiilikset ja todellakin tuli paljon parempi olo niin henkisesti kuin fyysisestikin ton kuurin johdosta! :-)

      Poista
  4. Minkä hintanen toi oli?:)

    VastaaPoista
  5. Olipas mielenkiintoinen postaus! En olisi uskonutkaan että noin suuria muutoksia voi tapahtua noin pienessä ajassa :O
    En tiedä riittäisikö mulla itsekuri tuohon hommaan joten respectiä sulle :Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mäkään en uskonut että ihan noin hyvät, mut niin vaan tapahtu! ;D Mä oon kyllä surkein itsekurin pitäjä, mut jollain ihmeellä se itsekuri sitten piti :) Mut hei, kiva jos oli mielenkiintosta luettavaa!

      Poista
  6. Onko kilot ja mitat pysynyt samanlaisina. Tarkoitan vain ettei tullut esim kaksibkertaisena takaisin?
    Alkoi kiinnostamaan tosi suuresti tämä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh joo ei oo kyllä varsinkaan kaksinkertaisena takaisin tullut ;D kiloja on tähän mennessä tullut vaan 1,5kg takaisin eikä turvotuskaan oo missään nimessä samaa tasoa kuin ennen kuuria, lähinnä siis normaalia turvotusta päivän päätteeksi :)

      Tartu ihmeessä haasteeseen, tuloksien suhteen et varmasti pettyis!

      Poista