TREENIMOTIVAATION LÖYTÄMINEN

1/11/2017

Järki sanoo, että pitäis lähteä urheilemaan, mut mieli sanoo päinvastoin. Sohva tuntuu niin paljon mukavammalta ajatukselta, ja lopulta se viekin voiton. Tuttua?

Mä oon aina ollut urheilullinen tyyppi ja sellainen, joka on ihmetellyt niitä jotka ei liiku ollenkaan. Pesäpalloa harrastaessakin rakastin sitä säännöllisyyttä treenaamisessa, vaikka välillä ottikin päähän olla perjantai-iltaisin treeneissä, mut silti se aikataulutettu treenaaminen oli mun mieleen. Pesiksen ansiosta löysin myös saliharrastuksen, josta tuli lopulta se mun juttu ja mistä nautin ihan suunnattomasti.

Mulla ei oo siis koskaan ollut pitempiä treenitaukoja, kunnes nyt syksyllä. Mun treenimotivaatio oli liiankin pitkään kateissa ja näin jälkeenpäin ajateltuna sitä on helppo miettiä, että miksen vaan mennyt salille mut samaan aikaan tiedän miksen. Tääkin homma on nimittäin niin pääkopasta kiinni - jos se ei oo mukana, niin treenamisesta ei vaan tuu mitään.

IMG_7516

Koska mä tiedän, että joskus se treenimotivaatio vaan katoaa ja voi olla vähän liiankin haastavaa löytää se takaisin, niin halusin jakaa mun kokemat motivaattorit teillekin! Näillä kikoilla mä löysin jälleen sen treenikärpäsen ja näillä myös ylläpidän sitä.

Hyvä fiilis. Mun mielestä treenin tuoma fiilis on yks parhaita fiiliksiä mitä voi tuntea! Liikunnalla on niin suuri merkitys henkiseenkin hyvinvointiin, niin miksei soisi itelleen sitä iloa mitä treenaaminen kokonaisuudessaan antaa? Kiukkukin on hyvä purkaa kunnon rääkkitreeniin!

Aseta tavoite. Oli se sitten hyvän olon hakemista tai ulkonäköön liittyvää. Mun tavoitteena on se, että voin jonain päivänä nähdä peilistä naisellisen lihaksikkaan kropan ja sen takia jaksan tehdä töitä! Myös pienet välitavotteet on mun mielestä merkittäviä, kuten leuanvedossa onnistuminen.

Suunnittele treenit etukäteen. Kun oot tehnyt tarkan suunnitelman viikolle, siinä on helppo pysyä. Kalenteriin merkatut treenit valmistaa henkisesti tuleviin treeneihin, ja niistä on silloin myös vaikeampi luistaa.

Laita varusteet kuntoon. Mä ainakin voin myöntää olevani vähän välineurheilija ja saan ihan uudenlaista puhtia treenaamiseen, kun oon ostanut vaikkapa uusia treenivaatteita!

IMG_7493

Ota itsestäs kuvia. Alotuskuvat on aina ne kamalimmat, mut silti älyttömästi motivaatiota antavat, ja taasen seuraavat kuvat kun näkee muutosta tapahtuneen antaa uutta motivaatiota.

Inspiroidu myös muista kuvista. Mä selaan vähän väliä esim. instassa fitnesstyyppien kuvia sekä motivaatiota antavia tekstejä. Ne on yks paras tapa saada ittensä liikkeelle!

Treenaa innostavassa ympäristössä. Huomasin heti saaneeni lisää motivaatiota, kun mun kotisali muutti muotoaan ihan uuteen uskoon ja entiseen verrattuna sielä on nyt ihan superia treenata! Etsi siis itselles sopiva sali, lenkkeilymaasto tai mikä tahansa - sillä on yllättävän suuri vaikutus.

Tee enemmän ja ajattele vähemmän. Mullekin se aloittaminen oli se vaikein osuus. Mietin jatkuvasti negatiivisia asioita mm. siitä, kuinka epäonnistuisin taas. Sen sijaan, että ajattelisit kuinka väsynyt oot etkä millään jaksais lähteä treenille, niin vedä treenikamat päälle ja lähde. Usko tai älä, se osottautuu lopulta paremmaksi vaihtoehdoksi ja myöhemmin kiität itseäs!

Toivottavasti saitte tästä motivaatiota tai lisäboostia jo olemassaolevaan motivaatioon! Mä lähden nyt illan päätteeksi rääkkäämään etureidet tuleen ja vaikka tuntuukin siltä, ettei millään jaksaisi, niin tiedän treenin päätyttyä olevani ylpeä itestäni ja se vie mut taas askeleen lähemmäks tavoitetta. Pitäkää se mielessä!

10 kommenttia:

  1. Ihan ekana pakko sanoo, että vitsit miten upeita kuvia ♥ ja sun kropasta kyllä näkee, että oot treenannut, huh! Niin motivoiva postaus, että täytyy varmaan lähteä pieni lenkki vielä tekemään vaikka tosiaan tää sohva vetäisi puoleensa :'D Kun sitä vaan kerran pääsee ylös ja lähtee liikkeelle niin se motivaatio kasvaa kyllä aina sitä mukaan, se alottaminen on aina hankalaa.. itessä oon niin huomannut tän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se alotus on oikeesti aina hankalin, mut sit kun laittaa lenkkarit jalkaan ja vaan lähtee sinne ulos niin sit se onki kivaa! :-D Kiitos ihan superisti <3

      Poista
  2. Mulla kaikki lähtee päätöksestä nykyään enemmän kuin esim. uusista vaatteista tai sellasesta. Kun oon jo alunperin asettanut itelleni säännön, että viikossa pitää urheilla vähintään 3 kertaa, toteutan sen. Ainakin nyt nää pari viikkoa on mennyt ihan hyvin ja helposti, mutta tietty jossain vaiheessa tulee varmasti noita, kun joutuu miettiä miksi nousta sohvalta.

    Ps. meitsi on pesispitäjän tyttö, mutta valokuvaan jalkapalloa ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ja niin se kuuluukin olla, tai tiiätkö, eihän sinne treenaamaan tuu lähdettyä ellei sitä päätöstä tee :-) Mut ne vaatteet tuo aina aika ajoin kivaa uutta luksusta ;) Hyvä, että on mennyt helposti - niitä laiskuushetkiä tulee väkisinkin, mut se on ihan fine jos se hetki ei veny :-)

      Haha no mut onneks jalkapallokin on hyvä laji ;-D

      Poista
  3. Ihania kuvia ja tosi upee teksti! ♥ Tiedän kuinka vaikeaa aloittaminen on ja kauheaa kun nyt huomaan kuinka omasta treenikerrasta onkaan aikaa!! Täytyy kaapata kamat mukaan ja suunnata testaamaan uusi sali mikä avautui tänne jo jokin aika sitten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! <3

      Joo sitä välillä havahtuu siihen, että edellisestä treenikerrasta on vierähtänyt vähän liian pitkä tovi ;D Munkin tekis mieli testata jotain uutta salia - vaikka nykysestä tykkäänkin, mut se tuo aina semmosta uutta motia :-)

      Poista
  4. Vähä asian vierestä, mut mitä kautta löysit oman kämpän treelta? Asutko keskustassa vai vähän sivummassa? Miten hyvin pärjäät taloudellisesti ja saatko jotain tukia? Anteeks ehkä vähä henkilökohtasia mut ei tarvitse kauhean tarkkaan vastata😊Itseä vaan houkuttelisi muutto omaan kämppään ja uuteen kaupunkiin, mutta en tiedä miten rahat sitten riittää🤔 Tietysti töitä on yritettävä löytää vaikka niitä tässä on vaikea saada, mutta en halua että porukat maksaa mun menoja..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nooou, tää kommentti oli jäänyt ihan huomaamatta! Mut tosiaan, laitoin asuntohelppiin silloin ilmoituksen, että etsin kämppää ja sitä kautta muhun otettiin yhteyttä :) Mä asun oikeestaan keskustassa, en ihan ytimessä mut kuitenkin! Ja noh, onhan tää pirun kallista asua yksinään mut saan kyllä asumistukea, mikä helpottaa huomattavasti :)

      Mä ehdottomasti kannatan lähtemään ja muuttamaan omaan kämppään! Toki koen, että ensin pitää varmistua työpaikka (ellei oo sitten riittävästi rahaa säästössä että voi vasta muutettuaan etsiä töitä), jotta voi hankkia kämpän koska kuten sanottu, yksinasuminen ei oo halpaa. Mutta vaikka välillä ärsyttääkin, ettei rahaa jää säästöön yhtä paljon kuin vaikkapa porukoilla asuessa jäisi niin en voisi olla onnellisempi, että päätin ottaa riskin ja muuttaa omilleni :) Kuitenkin on mahdollisuus asumistukeenkin, mikä ehdottomasti kannattaa hyödyntää!

      Poista
  5. Hei auta mua!! Sullahan on macbook, niin mikä macbook sulla on? Mun tarvis ostaa uus tietokone ja aattelin et nyt laitan rahani heti hyvään koneesee, mutta en tajua niistä vaa mitää😆 Mä tarvisin lähinnä sellaseen peruskäyttöön sen, en vloggaa enkä bloggaa tai mitää. Ahah ompas sekavaa, mut kerro mitä oot digannu sun koneesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Joo, mulla on macbook air ja voin kyllä ehdottomasti suositella just peruskäyttöön :-) Tietty täs ei oo niin hyvät tehot kun taas pro versiossa, mut jos et nimenomaan kaipaa koneelta ihmeellisyyksiä, niin mulle tää on ainakin ollut yks elämän parhaista hankinnoista!

      Poista