MITÄ HALUAN VUODELTA 2017?

2/14/2017

Kuten viime vuonnakin, mä oon asettanut tällekin vuodelle itselleni muutamia tavoitteita. Sellaisia juttuja, joita haluan nimenomaan saavuttaa tai muokata itessäni. Taakse jäänyt vuosi oli mulle sen verran raskas henkisesti kaikista ihanuuksistaan huolimatta, että koen yhtenä suurimpana tavoitteena pystyä vuoden päästä muistelemaan kuluvaa vuotta vaan ja ainoastaan hymy huulilla. Mutta se tavoite ei toteudu ilman pienempiä välietappeja, joten katsotaas mitä mä haluan tänä vuonna saavuttaa!

IMG_7605

Haluan olla entistä rohkeampi. Mä koin viime vuoden aikana aimoharppauksia mun itsevarmuudessa, mut se antoi ehkä vielä enemmän sellaista potkua olla vieläkin rohkeampi tietyissä asioissa kuten työrintamalla.

Haluan unelmoida suuria. Oon huomannut, että mitä suuremmista ja pelottavammista jutuista uskaltaa unelmoida, sitä enemmän niitä unelmia pyrkii toteuttamaan.

Haluan pysyä positiivisena. Viime vuoden vastoinkäymiset opetti mulle ennen kaikkea sen, että oma asenne auttaa jaksamaan pitkällekin. Kun jaksaa pysyä positiivisena vaikeista ajoista huolimatta tai jättää kaiken ylimääräisen negatiivisuuden ulkopuolelle, niin huomaa pärjäävänsä paljon paljon paremmin. Oon myös oppinut näkemään niistä ikävistäkin asioista hyvät puolet ja haluan pitää siitä kiinni.

Haluan tehdä töitä ihannekroppani eteen. Myös vähän pinnallisempaa tavoitetta, mutta ihan tosi. Oon onneksi päässyt taas treenamisen makuun erityisesti salilla ja musta on ihanaa jo pienessä ajassa nähdä huimaa kehitystä niin kropassa kuin voimatasoissakin. Haluan kuitenkin saada myös aerobiset osaksi mun arkea ja tehdä ruokailutottumuksiin pieniä, mutta silti merkityksellisiä muutoksia.

Haluan nähdä maailmaa. Mä päätin mun ensimmäisen välivuoden jälkeen, että toisen välivuoden aikana tuun reissaamaan niin paljon kun mieli tekee. Oon ollut jo pariin otteeseen ulkomailla ja tulevalle keväälle mulla on jo pari uutta reissua buukattuna. Niiden lisäksi mulla on vielä kesälle/syksylle suunnitelmia ja haluan pystyä toteuttamaan myös ne.

Haluan olla itestäni ylpeä. Mun on pakko myöntää, että oon aina ollut se joka ei oo kokenut erityisemmin ylpeyttä itestään. Se, joka ei koskaan oo tiennyt tulevaisuudensuunnitelmia tai pärjännyt koulussa kehumisen arvoisesti. Koen kuitenkin, että tän vuoden tavoitteet on kaikki sellaisia, jotka nostattaisivat sitä ylpeydentunnetta ja mä haluan vuoden päästä pystyä sanomaan "mä tein sen" moneen eri asiaan!

IMG_7611

Haluan oppia säästeliäämmäksi. Mä oon pienestä pitäen ollut aikamoinen tuhlari ja en oo liiemmin pistänyt rahojani säästöön, vaan aina vähän hölmönä kuunnellut ihmisten höpinöitä siitä kuinka mm. synttärirahat ja kaikki vähäisetkin tulot on laitettu säästöön. Tälle vuodelle kuitenkin päätin ottaa tavoitteeksi säästämisen, ja vaikka yksinasuessa ei mitenkään kehuttavasti sitä rahaa saakkaan kerrytettyä, niin oon päättänyt toden teolla alkaa seurailemaan rahankulutustani vähän kriittisemmin. Koska kukapa niitä säästöjä ei kaipailis erityisesti sitten opiskeluaikoina...

Haluan olla paras mahdollinen tytär, sisko ja ystävä. Mulla ei oo tähän muuta sanottavaa, kuin se että mä arvostan ja kunnioitan suunnattomasti mun jokaikistä läheistä ja haluan, että he pystyvät ajattelemaan musta samalla tavalla.

Haluan päästä opiskelemaan. Kaikista tavoitteista tää on ehdottomasti mun päätavoite. Vaikka en vois olla tyytyväisempi näihin kahteen pidettyyn välivuoteen, niin voin sanoa kaipaavani ihan hulluna koulunpenkille vaikka mun suusta toi lause onkin harvinaista. Toki mua masentaa, ettei nää kaks vuotta oo riittänyt selvittämään mun tulevaisuudensuunnitelmia, mutta pääasia on se, että lähtee opiskelemaan jotakin joka tuntuu edes inasen hyvältä idealta. Mä kirjoittelen opiskelujutuista vielä omaa postaustaan, mut jep, tänä vuonna teen kaikkeni etten joudu heinäkuun alussa pettymään!

Haluan kehittyä. Sanoinkin eräänä päivänä mun läheisille, että mulle on tullut sellainen sisäinen palo kehittää itseäni. En osannut sanoa, että mikä se juttu just olis, mutta ehkä juju onkin siinä että haluan kehittyä yleisesti. Niin ihmisenä, kuin erilaisissa tiedoissa ja taidoissa.

Haluan olla aidosti onnellinen. Syksyn jälkeisen "masennuksen" jälkeen oon osannut nauttia tosi pienistä ja arkisista asioista, ja se on aivan älyttömän voimaannuttavaa. Mä haluan nauttia elämästäni ilman suurempia harmituksia - vaikka ymmärränkin että ne harvemmin on itestä kiinni, mutta omalla asenteella pääsee jo hurjan pitkälle.

Sellaisia tavoitteita kuuluu mun vuoteen - ja toki pidemmälläkin tähtäimellä katottuna. Musta olis kiva kuulla pitkästä aikaa teistä vähän enemmänkin, joten pistäkää ihmeessä kommenttiboksi laulamaan ja kertokaa mulle, jos teillä on tälle vuodelle jotain lupauksia tai tavoitteita! :-)

11 kommenttia:

  1. Ihana postaus, ihanat kuvat ja ihana sinä❤ Hyvää ystävänpäivää!

    VastaaPoista
  2. Tosi hyviä tavotteita sulla:) onks toi nuoren naisen opas mielenkiintoinen? Kehuja oon kuullut paljon ja harkinnut sen ostoa iteki..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, jos kuulostaa hyvältä! Joo kyllä mä suosittelen lukemaan sen, se on sellanen hyvänmielen opas ja sai uusia vinkkejä/ajatuksia :)

      Poista
  3. Ihanan monipuolinen postaus, tästä sai hirveesti irti :-) Ihana sinä, tsemppiä tulevaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeii, ihanaa jos oli mieleinen! Kiitos <3

      Poista
  4. Haha tosi usein kun luen näitä sun postauksia tuntuu, että ne olis mun ite kirjoittamia:D Voin samaistua jälleen kerran niin moneen kohtaan! Mihin nyt meinaat hakea opiskelemaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha eikä, kiva että on kohtalontovereita :-P Mä en tiedä vielä muuta varmaksi, kuin liiketalouden taas!

      Poista
  5. Ihan mielettömän hieno postaus ♥ Just tälläsistä asioista ne ilot koostuu ja pienillä askelilla pääsee enemmän eteenpäin kuin että yrittää saada kaiken heti kerralla :) Myös nää kuvat on ihania ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Superkiva kuulla, kiitos! <3 Niinhän se juurikin on - vaikka joskus tekiskin mieli saada kaikkihetinyt! ;D

      Poista
  6. Mä luulin et sä olit jossain koulussa? Ja hämmennyin kun sun tavotteissasi sanoit haluavasi kouluun?:D

    VastaaPoista